söndag 12 maj 2013

Bidragen!

Halloj!
Nu har jag dekorerat mina muffins! Själv är jag supernöjd och känner att jag har en liten chans men ändå inte...Man kan ju alltid hoppas! Som sagt så tävlar jag med en cupcake i temat "Kvinnligt" och en i "Bröllop". Här nedanför kommer en länk där man kan rösta:












Det kan hända att det blir fel när ni ska rösta...står det "Tack för din röst!" och in inta har röstat så är det fel. Jag vet inte hur ni ska gör men gå inte på de länkarna, det kanske hjälper? Hoppas det löser sig så att jag får ler röster!! :-D




Recept:
  • 150 g smör
  • 3 12 dl strösocker
  • 4 st ägg
  • 5 dl vetemjöl
  • 1 12 tsk bakpulver
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 2 12 dl mjölk
Topping
3-4 dl grädde

Muffins: 
Sätt ugnen på 175°. Ställ 12 stora muffinsformar i en muffinsplåt. Vispa smör och socker poröst. Tillsätt äggen ett i taget under vispning. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker och rör ner i smeten tillsammans med mjölken. Rör ordentligt så att allt blandas. Klicka ut smeten i formarna. Grädda i mitten av ugnen ca 20 min. Låt svalna.
Topping: 
Vispa grädden. Lägg den i en spritspåse och börja spritsa i det mönster du vill! :-D

Rösta på oss!! // Elin & Ida





1 kommentar: