fredag 5 april 2013

Förkläden i mängder!

Hej!
Vi måste bara dela med oss av denna fantastiska heldag! Härom dagen var vi på Tyg-skroten i Kinna och det var rena paradiset. Det fanns mängder av tyger och mönster som verkligen skulle bli våra. Efter ca 3 timmar där och ett par snabba besök i några andra trevliga butiker så var det bara hem och börja sy! :-D Dagen där på så samlades vi som hade åkt för att börja sy. Startskottet gick kl 08.10 och sen var det bara att börja. Vi höll på ända tills det var lunchdags.

Under förmiddagen hann jag (Elin) med att sy klart mitt förkläde som jag hade planerat väl. Det blev himla fint tycker jag. Dessutom köpte jag ett färdigsytt förkläde som jag tycker är tokfint. Efter att första förklädet var färdigsytt så var det bara att börja det andra. Det hann tyvärr inte bli klart men det ska vi nog fixa! Ida glömde sitt mönster och tyg i affären så hon kunde tyvärr inte börja sy. Men istället tänkte hon om och började sy en supercool T-shirt!

Det hemmagjorda färdiga förklädet!

Som "bakgrund" så är det ett ljusblått, prickigt tyg med cupcakes på. Sedan så sydde jag banden och fickan i ett rutigt beige och vitt tyg .


Det köpta förklädet 

Det påbörjade förklädet

Åk gärna dit // Elin &Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar